Dat is merkwaardig zeg! 


‘Merkwaardig’ is niet altijd een positief woord. Maar voor de manier waarop ik naar marketing kijk wel.  maar voor mij wel. In marketing werkt merkwaardigheid namelijk voor jóu én je bedrijf. 

Sterker nog, ik geloof in merkwaardigheid als basis voor groei: meer klanten, meer omzet, loyale klanten, gemotiveerde medewerkers.

Merkwaardigheid heeft twee benen die niet zonder elkaar kunnen:

1  Wees merkwaardig!

Laat zien wie je bent, waarom je als merk uniek bent.
Dit trekt mensen aan die bij je passen en makkelijker bij je kopen.

Voorwaarde is wel dat je geloofwaardig bent. Je moet écht zijn.

 

2  Lever waarde als merk!

Zoek uit wat de zorgen en frustraties van deze mensen zijn, wat ze nodig hebben en sluit daar in je verhaal over je producten/diensten op aan.

Heb je dit eenmaal scherp? Vwalaa… een match!
Je doelgroep weet nu wie je écht bent en wat ze aan je hebben. Zo ontstaat er een klik die kan uitgroeien naar een loyale relatie en dus groei.

Zouden wij een goede match zijn?